1. ETKİNLİĞİN ADI
Açık Uçlu Madde Yazma ve Ölçme Değerlendirme Semineri
2. ETKİNLİĞİN AMACI
Bu faaliyet; okul yöneticilerini, öğretmenlerini ve eğitim uzmanlarını "Açık Uçlu Madde Yazma ve Ölçme Değerlendirme" konusunda bilgilendirmek amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
· Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını açıklar.
· Ölçek türlerini açıklar ve ölçek türlerine göre hangi matematiksel işlemler yapabileceğini kavrar.
· Üst düzey bilişsel becerilerini açıklar ve madde yazımında dikkate alır.
· Madde türlerini sınıflandırır.
· Açık uçlu madde türlerini sınıflandırır ve açıklar.
· Üst düzey bilişsel beceriler ile açık uçlu maddeler arasındaki ilişkiyi fark eder.
· Açık uçlu maddelerin avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar.
· Açık uçlu madde yazımımın temel ilkelerini açıklar ve madde yazımında uygular.
· Dereceli puanlama anahtarı çeşitlerini bilir ve maddeye uygun olanı geliştirir.
· Dereceli puanlama anahtarına göre puanlamayı bilir ve uygular.
3. ETKİNLİĞİN SÜRESİ
Faaliyetin süresi 18 ders saatidir.
4. ETKİNLİĞİN HEDEF KİTLESİ
Bakanlığımız okul ve kurumlarında görev yapan okul yöneticileri, öğretmenler ve eğitim uzmanları
5. ETKİNLİĞİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
· Eğitim görevlisi olarak bu alanda hizmet içi eğitimler veren uzmanlar, akademisyenler ve öğretmenler görev alacaktır.
· Sınıf ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
· Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahtanın bulunduğu eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
· Derslerde teorik sunumlardan ziyade uygulamaya dönük somut örnekler verilecek ve katılımcıların aktif katılımıyla amaca uygun madde geliştirecektir.
· Faaliyet, merkezî/mahallî hizmet içi eğitim faaliyeti olarak düzenlenecektir.
6. ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ
Konular |
Süre (Saat) |
· Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar · Ölçek Türleri · Üst Düzey Bilişsel Beceriler · Madde Türleri · Açık Uçlu Madde ve Özellikleri |
6 |
· Dereceli Puanlama Anahtarı · Açık Uçlu Madde Yazım Uygulamaları · Maddeye Uygun Dereceli Puanlama Anahtarı Oluşturma · Grup Çalışmaları ve Tartışmalar |
6 |
· Açık Uçlu Madde Yazım Uygulamaları · Maddeye Uygun Dereceli Puanlama Anahtarı Oluşturma · Yazılan Madde ve Puanlama Anahtarlarının Gözden Geçirilmesi ve Redaksiyon İşlemleri · Puanlama Anahtarına Göre Puanlama Yapma · Grup Çalışmaları ve Tartışmalar |
6 |
TOPLAM |
18 |
1. ÖĞRETİM YÖNTEM, TEKNİK VE STRATEJİLERİ
· Programın hedeflerine ulaşmak için; yüz yüze aktif öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
· Sınıf içi uygulama örnekleri ve katılımcı sunumlarına ağırlık verilecektir.
2. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
· Faaliyetin sonunda katılımcılara seminerle ilgili "seminer belgesi" (e-sertifika) verilecektir.