İlkokullarda Biçimlendirici Değerlendirme Kursu
395
10:02
28.11.2024


 

1. ETKİNLİĞİN ADI

  İlkokullarda Biçimlendirici Değerlendirme Kursu


 KODU: 2.02.09.02.022


2. ETKİNLİĞİN AMAÇLARI

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerin gelişimini biçimlendirici değerlendirme etkinlikleri kullanarak izleme ve değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti tamamlayan her kursiyer;

·      Ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin temel kavramları tanımlar.

·      Ölçme ve değerlendirme türlerini bilir.

·      Değerlendirme türlerini amaçlarına göre sınıflandırır.

·      Biçimlendirici değerlendirme ve öğrenme süreci ilişkisini açıklar.

·      Öğretim etkinlikleri ile biçimlendirici değerlendirme etkinlikleri arasındaki farkı bilir.

·      Biçimlendirici değerlendirmede kullanılabilecek ölçme araçlarını ve tekniklerini bilir.

·      Öğretim programlarında yer alan kazanımların analizini yapar.

·      Ölçülmesi gereken kritik kazanımları bilir.

·      Kazanıma uygun etkinlik, materyal ve ölçme aracını seçer ve uygular.

·      Etkinlikleri öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre nasıl çeşitlendireceğini bilir.

·      Kaynak kullanımında dikkat edilecek etik kuralları bilir.

·      Biçimlendirici değerlendirme etkinlikleri için etkili bir yönergede bulunması gereken özellikleri sıralar.

·      Değerlendirme ölçütlerini sıralar.

·      Değerlendirme sonuçlarını verimli bir şekilde nasıl kullanacağını açıklar.

·      Biçimlendirici değerlendirmede geri bildirimin önemini açıklar.

·      Biçimlendirici değerlendirme sürecinde etkili geri bildirimin taşıması gereken özellikleri bilir.

 

3.      ETKİNLİĞİN SÜRESİ

      Faaliyetin süresi 12 ders saatidir.

 

4.      ETKİNLİĞİN HEDEF KİTLESİ

      Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenleri

 

5.      ETKİNLİĞİN UYGULAMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR

·      Eğitim görevlisi olarak, "İlkokullarda Biçimlendirici Değerlendirme Eğitici Eğitimi Kursu "sertifikası olan öğretmenler görev alacaktır.

·      Faaliyet, merkezî/mahallî hizmet içi eğitim faaliyeti olarak düzenlenecektir.

·      Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.

 

6.      ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ

Konu Dağılım Tablosu

Konular

Süre/Saat

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

·    Ölçme ve değerlendirmenin amacı

·    Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar

·    Değerlendirme türleri

·    Amacına göre değerlendirme

o   Tanımaya yönelik değerlendirme

o   Biçimlendirici değerlendirme

o   Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme

1

Biçimlendirici Değerlendirme Sürecinde Planlama, Tasarım ve Uygulama

·    Biçimlendirici değerlendirmenin özel yapısı

·    Biçimlendirici değerlendirme ve öğrenme ilişkisi

·    Biçimlendirici değerlendirme ve ölçme yaklaşımları

·    Kazanıma uygun ölçme aracı belirleme

·    Biçimlendirici değerlendirmede kapsayıcılık

o   Basitleştirme ve derinleştirme yaklaşımları

o   Etkinliklerin heterojen ve kalabalık sınıflara uyarlanması

·    Değerlendirme sonuçlarının kullanımı

·    Biçimlendirici değerlendirme sürecinde etkili geri bildirim verme

2

Biçimlendirici Değerlendirmede Kullanılabilen Ölçme ve Puanlama Araçları

 

·          Ölçme araçları

 

o   Eşleştirmeli

o   Kısa cevaplı

o   Uzun cevaplı

o   Çoktan seçmeli

o   Çoklu cevaplı

o   Yapılandırılmış grid

o   Tanılayıcı dallanmış ağaç

o   Performans görevi

o   Kavram haritası

 

·           Puanlama araçları

 

o   Kontrol listesi

o   Dereceleme ölçeği

o   Dereceli puanlama anahtarı (Rubrik)

3

Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamaları

 

·         Biçimlendirici değerlendirme sürecinde kullanılacak etkinlikler (örnekler/uygulama/deneyim)

5

 

Ölçme ve Değerlendirme

1

Toplam

12

 

7.      ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİK VE STRATEJİLERİ

·         Programın hedeflerine ulaşmak için öncelikle temel kavramların tanımlandığı ve çerçevenin çizildiği, ardından eğitime katılan öğretmenlerin yaparak yaşayarak öğrendiği, uygulamalı, meslektaşlar arası bilgi ve deneyim paylaşımlarına alan açan, aktif öğrenme yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bir öğrenme ortamı sunulacaktır.

·         Kursiyerlere eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.

 

8.      ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

·         Kursiyerlerin başarısını değerlendirmek amacıyla, her konu ile ilgili kazanım ve içerik yoğunluğuna göre orantılı biçimde soruların bulunduğu çoktan seçmeli veya açık uçlu sorulardan oluşan bir sınav yapılacaktır. Sınavdan 100 üzerinden 50 ve üzeri puan alanlar başarılı sayılacaktır.

  • Faaliyetin sonunda başarılı olan kursiyerlere "Kurs Belgesi" (e-sertifika) verilecektir.

 

Yayın Tarihi: 28.11.2024