1. ETKİNLİĞİN ADI
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Semineri
KODU: 2.01.01.06.027
2. ETKİNLİĞİN AMACI
Bu faaliyet; yönetici ve öğretmenleri "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları" konusunda bilgilendirmek amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
· Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını açıklar.
· Ölçme çeşitleri ve ölçek türlerini bilir.
· Değerlendirme türlerini sınıflandırır ve açıklar.
· Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amacını açıklar.
· Maarif Modeli perspektifinden süreç temelli değerlendirmeyi açıklar.
· Maarif Modeli'ndeki geliştirici (biçimlendirici) değerlendirmenin uygulamalarını açıklar.
· Maarif Modeli'nde belirtilen kavramsal becerileri açıklar.
· Kavramsal becerilerin ölçülmesinde kullanılacak ölçme araçlarını kavrar.
· Duyuşsal ve psikomotor becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek ölçme araçlarını tanır.
· Kavram haritası, tanılayıcı dallanmış ağaç vb. görsel düzenleyicileri, kontrol listesi, dereceleme ölçeği ve dereceli puanlama anahtarları ölçme araçlarını kavrar ve Maarif Modeli'nde yer alan beceriler ile ilişkilendirir.
· Maarif Modeli'nde yer alan ölçme değerlendirme uygulamalarını bilir.
3. ETKİNLİĞİN SÜRESİ
Faaliyetin süresi 12 ders saatidir.
4. ETKİNLİĞİN HEDEF KİTLESİ
Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenler.
5. ETKİNLİĞİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
· Eğitim görevlisi olarak alan uzmanı akademisyenler ya da ölçme değerlendirme alanında yetkin Eğitim Bilimleri uzmanı ya da Eğitim Bilimleri mezunu öğretmenler görev alacaktır.
· Sınıf ortamı, katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
· Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
· Faaliyet mahallî seminer faaliyeti olarak düzenlenecektir.
6. ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ
Konular |
Süre (Saat) |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme · Ölçme ve değerlendirmenin ile ilgili temel kavramlar. · Ölçme çeşitleri ve ölçek türleri. · Eğitimde kullanılan ölçme araçları. Geleneksel ve alternatif ölçme araçları. · Değerlendirme çeşitleri.
|
4 |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde Ölçme Değerlendirme · Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme uygulamaları · Maarif Modeli perspektifinden süreç temelli değerlendirme · Maarif Modeli'ndeki geliştirici (biçimlendirici) değerlendirme · Maarif Modeli'nde belirtilen kavramsal beceriler · Kavramsal becerilerin ölçülmesinde kullanılacak ölçme araçlarını |
4 |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde Ölçme Değerlendirme Uygulamaları · Duyuşsal ve psikomotor becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek ölçme araçları. · Kavram haritası, tanılayıcı dallanmış ağaç vb. görsel düzenleyicileri, kontrol listesi, dereceleme ölçeği ve dereceli puanlama anahtarları ölçme araçları. · Maarif Modeli'nde yer alan öğrenci portfolyoları, ödevler, projeler, performans görevleri, sunumlar, sınavlar, gözlem, görüşme ve anektod kaydı, öğrenci anketleri, rol yapma, grup çalışması, ölçekler, sınıf içi tartışmalar, öz/akran/grup değerlendirmeleri . |
4 |
TOPLAM |
12 saat |
7. ÖĞRETİM YÖNTEM, TEKNİK VE STRATEJİLERİ
· Programın hedeflerine ulaşmak için yüz yüze aktif öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
· Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları yazılı dokümanlar hâlinde veya elektronik ortamda verilecektir.
8. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
- Faaliyetin sonunda katılımcılara seminerle ilgili "Seminer Belgesi" (e-sertifika) verilecektir.