Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Semineri
296
10:03
28.11.2024

 

 

 

 

1.      ETKİNLİĞİN ADI

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları Semineri

KODU: 2.01.01.06.027

2.      ETKİNLİĞİN AMACI

Bu faaliyet; yönetici ve öğretmenleri "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları" konusunda bilgilendirmek amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;

 

·         Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını açıklar.

·         Ölçme çeşitleri ve ölçek türlerini bilir.

·         Değerlendirme türlerini sınıflandırır ve açıklar.

·         Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amacını açıklar.

·         Maarif Modeli perspektifinden süreç temelli değerlendirmeyi açıklar.

·         Maarif Modeli'ndeki geliştirici (biçimlendirici) değerlendirmenin uygulamalarını açıklar.

·         Maarif Modeli'nde belirtilen kavramsal becerileri açıklar.

·         Kavramsal becerilerin ölçülmesinde kullanılacak ölçme araçlarını kavrar.

·         Duyuşsal ve psikomotor becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek ölçme araçlarını tanır.

·         Kavram haritası, tanılayıcı dallanmış ağaç vb. görsel düzenleyicileri, kontrol listesi, dereceleme ölçeği ve dereceli puanlama anahtarları ölçme araçlarını kavrar ve Maarif Modeli'nde yer alan beceriler ile ilişkilendirir.

·         Maarif Modeli'nde yer alan ölçme değerlendirme uygulamalarını bilir.

 

3.      ETKİNLİĞİN SÜRESİ

Faaliyetin süresi 12 ders saatidir.

 

4.      ETKİNLİĞİN HEDEF KİTLESİ

Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenler.

 

5.      ETKİNLİĞİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR

·         Eğitim görevlisi olarak alan uzmanı akademisyenler ya da ölçme değerlendirme alanında yetkin Eğitim Bilimleri uzmanı ya da Eğitim Bilimleri mezunu öğretmenler görev alacaktır.

·         Sınıf ortamı, katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.

·         Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.

·         Faaliyet mahallî seminer faaliyeti olarak düzenlenecektir.

 

6.      ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ

 

Konular

Süre (Saat)

Eğitimde Ölçme  ve Değerlendirme

·         Ölçme ve değerlendirmenin ile ilgili temel kavramlar.

·         Ölçme çeşitleri ve ölçek türleri.

·         Eğitimde kullanılan ölçme araçları.

   Geleneksel ve alternatif ölçme araçları.

·         Değerlendirme çeşitleri.

 

 

 

4

Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde Ölçme Değerlendirme

·         Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme uygulamaları

·         Maarif Modeli perspektifinden süreç temelli değerlendirme

·         Maarif Modeli'ndeki geliştirici (biçimlendirici) değerlendirme

·         Maarif Modeli'nde belirtilen kavramsal beceriler

·         Kavramsal becerilerin ölçülmesinde kullanılacak ölçme araçlarını

 

 

 

4

Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde Ölçme Değerlendirme Uygulamaları

·          Duyuşsal ve psikomotor becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek ölçme araçları.

·         Kavram haritası, tanılayıcı dallanmış ağaç vb. görsel düzenleyicileri, kontrol listesi, dereceleme ölçeği ve dereceli puanlama anahtarları ölçme araçları.

·         Maarif Modeli'nde yer alan öğrenci portfolyoları, ödevler, projeler, performans görevleri, sunumlar, sınavlar, gözlem, görüşme ve anektod kaydı, öğrenci anketleri, rol yapma, grup çalışması, ölçekler, sınıf içi tartışmalar, öz/akran/grup değerlendirmeleri .

 

 

 

 

4

TOPLAM

12 saat

 

7.      ÖĞRETİM YÖNTEM, TEKNİK VE STRATEJİLERİ

 

·         Programın hedeflerine ulaşmak için yüz yüze aktif öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.

·         Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları yazılı dokümanlar hâlinde veya elektronik ortamda verilecektir.

 

8.      ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

 

  • Faaliyetin sonunda katılımcılara seminerle ilgili "Seminer Belgesi" (e-sertifika) verilecektir.

 

Yayın Tarihi: 28.11.2024